Still going strong!

Hvis du trodde at jeg hadde brutt min egen utfordring om å trene før hver arbeidsdag i mai, så tok du feil. Jeg har hatt ferie! Fire nydelige dager i Budapest, med sol, god mat, deilige drinker, plasking i spa, manikyr, pedikyr, flott arkitektur, gode venner, vakker kone, varme kvelder og lave skuldre. Jeg skal garantert tilbake til denne byen.

Å starte mandags morgen med en joggetur gjorde så vondt at jeg nesten holdt på å legge inn årene. Men så gikk det en faen i meg, og jeg kom meg gjennom 3,4 km uten å besvime – men også uten noe rekord å juble for.

I dag var det enda verre. I dag var det så ille at jeg bare gikk en runde med Børre ned til sjøen, hørte på måkene, kjente på sola og tok en halvtime mindfullness isteden. Jeg jobba nemlig i hagen i går ettermiddag og var så støl da jeg våkna i dag at beina kjentes ut som tømmerstokker. For ikke å glemme at ryggen kjentes ut som om den var hundre år. Tre timer med luking av ugress, lemping av jordsekker, klipping, raking, graving.. du vet, alt som MÅ gjøres når man først har gjort EN ting – dèt merkes på kroppen. Det merkes mer enn joggeturer hver dag.

Nå er det 6 dager igjen av utfordringen. Målet var å forbli størrelse 44 og det har jeg i alle fall greid å holde. Men så har det seg sånn at det har kommet et NYTT mål, noe som gjør at utfordringen må forlenges. Jeg skal være med å seile Færder`n den 9. juni! Og da kapteinen sa at jeg måtte sage tannbørsten min i to for å spare vekt, da tok jeg det som et tegn på at jeg fortsetter i juni også. Bedre at jeg går ned en halvkilo enn at det går utover tannbørsten min!

Det blir ikke en «hver dag før»-utfordring. Det blir «komme meg ut to ganger i uka»-greie. Og med den positive holdningen jeg har nå, kan ikke det bli noe problem?

Kanskje jeg blir «hun som jogger» til slutt likevel?

spa
BadeAnne i særdeles kledelig outfit

Fin dag ønskes! 🙂

xxx

Fru Perez

 

 

 

Legg igjen en kommentar

