Ungdomskilden 

Nest siste dag av utfordringen. Jeg kommer til å savne rutinen, noe som  sier meg at jeg må fortsette – om ikke hver hverdag. Jeg kommer dog ikke til å savne følelsen av å grue meg til å måtte stå opp før kl seks om morran for å rekke selvpålagt tortur før jobb. 

I dag ble det 5 km med stavene. Full spurt i bakkene, og rask gange ellers. Grevinneheng og magemuskler fikk kjørt seg skikkelig, og litt av inspirasjonen til dagens innsats kom av noe legen min sa i går da jeg holdt på å besvime da jeg fant ut hvor tung jeg egentlig er. (Badevekta hjemme er ikke til å stole på, med andre ord!) 

Hun sa «husk at du nesten er 180 cm høy! Og dessuten har du blodtrykk som en ungdom». 

Jeg elsket den nye legen min litt akkurat da. 

Til forskjell fra den forrige som som ville slanke meg hele tiden, noe som har helt motsatt effekt på barnslige meg, får jeg lyst til å gi litt ekstra nå. 

Jeg skal gi dem ungdom, jeg! Jeg skal bruke det hun sa som inspirasjon til å ta vare på ungdoms-blodtrykket mitt. 

Altså; som jeg lever nå, med kombinasjon av litt russetid og krampetrekninger med trening, det er ikke helt bak mål. Hverdagslivet og den gyldne middelvei funker. 

Ha en god dag! 🙂 


xxx

Fru Perez 

Legg igjen en kommentar

