Selvportrett 

Jeg tok en selfi i går etter at jeg hadde klippa plena. (Alt må dokumenteres, hvis ikke har det jo ikke skjedd, sant?)

Da jeg så på bildet i dag, tenkte jeg noe så politisk ukorrekt som «Fyttikatta som jeg ser ut! Men fyttikatta så glad jeg er for at alt er naturlig!» (Bortsett fra hårfargen da, men den er jo ikke forsøkt skjult engang.)

Ikkeno sminke. Ikkeno fillers. Ikke perfekte bryn. (De stusslige øyebyna ble ihjelnappa på 90-tallet) Ikkeno perlemorshud. Ikkeno fyldige lepper. Ikkeno tannbleking. Ikkeno punktvipper eller løsvipper.

Ikke et perfekt ansikt.

Det er rett og slett et lappeteppe av fregner, striper, furer, flekker, arr, hudormer og 45 år.

Så uperfekt som bare det – og jaggu meg skal det forbli slik!

Jeg er alt for nysgjerrig på hvordan jeg blir seende ut når jeg er 100 år, enn nysgjerrig på å tukle med det ukjente.

Jeg. Som normalt skal prøve alt.

Ett sted går altså min grense også.

Takk for det.


xxx

Fru Perez

One Comment Add yours

  1. Mona Kristin sier:

    Nei gi deg… bildet er perfekt og hvem har sagt at nappa bryn, fyldige lepper og perlemorshud er perfkekf 😳😳

    Lik

Legg igjen en kommentar

