Pølseskinn

Jeg har en 2XU-løpetights som egenlig bare ligger der. Den ser så alt for liten ut at jeg ikke har orket tanken på å tvinge den på meg. I dag gjorde jeg det, fordi jeg fortsatt sliter litt med «idrettsskaden» i leggen og tenkte dette pølseskinnet ville holde støttestrømpene skikkelig på plass  – og  plutselig forsto jeg hvorfor folk går i slike dagen lang. Simsalabim, sa det – og plutselig var jeg fast og fin som en nyfiska makrell!

Men nei, jeg har IKKE tenkt å bruke den til hverdags. Jeg har absolutt ikke noe med hva folk går kledd i, men voksne damer i løpetights, skinnjakke og designerveske på vei til jobb kan jeg meget vel styre meg for. En ting er fjortisene, de er unnskyldt, jeg har vært fjortis sjøl og vet hvordan det er og hvor mye rart man går i, men voksne damer? Med erfaring og vett? Nei, ærlig talt.

Disse pølseskinna er like «ulovlig» som hverdagsplagg (altså, med mindre du faktisk HAR vært eller er på vei til trening) som hvite strømpebukser på godt voksne damer, er.

Bortsett fra disse adspredende tankene hadde jeg en nydelig zen-morgenstund sammen med Børre. Vi gikk i en time langs sjøen og kosa oss, helt alene, bare fuglekvitter og sola som steika på den sammenklemte rompa mi.

Og snart er det sommerferie.

 

IMG_4638

xxx

fru Perez

Legg igjen en kommentar

